Publikācijas datums: 2023-03-31

BOSCH akumulatori - pirms simts gadiem un tagad

“Bosch” akumulatorus sāka ražot 1922. gadā. Simt gadu laikā uzņēmums ir uzkrājis milzīgu pieredzi, ieviesis daudzas inovācijas un līdz pat šai dienai ir viens no līderiem akumulatoru segmentā.


attēla avots: shutterstock

Akumulatoru ražošana sākās ar motociklu akumulatoru izlaidi. Pirmais automobiļu akumulators tika izgatavots 1927. gadā, bet sērijveida ražošana sākās 1936. gadā. Laika gaitā akumulatori tika uzlaboti. 1962. gadā “Bosch” sāka ražot baterijas polistirola korpusā ar uzlādes līmeņa indikatoru. 1983. gadā kalcija izmantošanas akumulatoru režģos rezultātā tika izveidoti pirmie bezapkopes akumulatori. Attīstot šo virzienu, 1989. gadā tika prezentēta bezapkopes Bosch-SR akumulatora baterija polipropilēna korpusā ar centrālo gāzes izvadu un hermētisku vāciņu.

1998. gadā tika uzsākta “Silver” līnijas bateriju ražošana: ar režģiem, kas leģēti ar sudrabu. Šis risinājums ļāva ievērojami samazināt režģu koroziju, līdz ar to palielinot akumulatora kalpošanas laiku. 2000. gadu sākumā “Bosch” sortimentā parādījās AGM akumulatori. Sākumā šādi akumulatori tika piedāvāti vieglajām automašīnām un motocikliem, bet kopš 2019. gada “Bosch” ražo AGM akumulatorus arī komerctransportam.

Papildus AGM “Bosch” sortimentā ir arī EFB akumulatori, kas tiek uzskatīti par kaut ko vidēju starp tradicionālajiem šķidruma akumulatoriem un AGM. Šādos akumulatoros elektrolīts ir šķidrs, bet starp plāksni un separatoru tiek izmantots papildu poliestera elements plēves veidā. Šī plēve notur aktīvo masu plāksnes iekšpusē un novērš tās sagrūšanu. Elektrodu plāksnes ir biezākas, kā rezultātā akumulators kļūst divreiz noturīgāks pret izlādēšanos, attīsta lielāku palaides strāvu un demonstrē uzlabotu uzlādes uztveršanu. EFB akumulatori tiek galā ar slodzēm daļējas uzlādes stāvoklī, un tām ir augstāka noturība pret dziļu izlādi.


attēla avots: boschcarservice

2007. gadā “Bosch” uzsāka jaunu S sērijas akumulatoru ražošanu. Kopš 2008. gada šajos akumulatoros sāka izmantot pozitīvu režģu izgatavošanas tehnoloģijas ar štancēšanas metodi. Atšķirībā no tradicionālās konstrukcijas štancēts režģis būtībā ir vesela detaļa. Pateicoties tam, ka detaļas iekšpusē nav savienojumu, tiek optimizēta strāvas plūsma un tiek samazināta pretestība. Rezultātā palielinās akumulatora veiktspēja un palaides strāva un samazinās uzlādes laiks. Vislielākās elektriskās slodzes vietās tiek uzklāts lielāks svina slānis, tādēļ režģis ir izturīgāks un noturīgāks pret koroziju. Mikroporainā polietilēna separators novērš aktīvās masas izbiršanu, samazinot iekšējo īssavienojumu risku.

Sortiments aizvien tiek paplašināts, uzņēmums iet kopsolī ar laiku. Tostarp kopš 2019. gada “Bosch” ražo 48 voltu tā dēvēto mikrohibrīdu (PHEV) akumulatorus. Šādi akumulatori tiek piegādāti autoražotāju konveijeriem. Papildus automašīnu startera akumulatoriem uzņēmums piedāvā arī kuģu akumulatorus (“Bosch Marine” līnija), akumulatorus kemperiem un vēl daudz ko citu. Sīkāka informācija par akumulatoriem un arī citiem “Bosch” ražotajiem komponentiem pieejama vietnē https://www.boschaftermarket.com/bs/lv.

 

Apskati arī citu ražotāju akumulatoru piedāvājumu: